Fan!

Ställde mig precis på vågen och såg att jag hade gått upp 3 kg! Vet att det är en töntig grej att bry sig om men jag bryr mig väldigt mycket om vad jag väger och jag har aldrig vägt över 50 kg så blev väldigt förvånad över att jag hade gått upp 3 kg på en vecka så jag väger 52kg nu vilket är för mycket enligt mig... Så nu blir det inget godis, chips, skräpmat, dricka och andra onyttigheter förutom kanske på lördagar. Ska försöka äta nyttigare för jag känner att jag behöver det för min hälsa och inte bara för min vikt, ska även försöka övertala pappa om att vi ska börja med GI mat och skippa saker som rött kött, potatis, vit pasta och liknande saker. Man ska inte äta något av det när man kör GI förutom rött kött men ska försöka trappa ner på det för det är dåligt för andra saker.

Även fast jag vill börja med GI tror jag att det blir jobbigt för jag är väldigt kräsen när det gäller mat, jag äter nästan bara skräpmat och fet mat så fattar egentligen varaför jag inte väger mer än vad jag gör. Men även om jag äter fetmat äter jag inte så mycket så kanske är därför men många tycker jag är konstig för jag gillar inte mackor och normal mat om man säger så och förutom skräpmat gillar jag dyr mat som skaldjur, mögelost, sushi, svamp, kött, oliver, parmaskinka och liknande grejer så det är två helt olika saker.

men jag får se hur det här går för jag måste verkligen ändra mina matvanor för dom är verkligen inte bra men kanske skriver mer om det här speciellt om jag får bra resultat!




Kommentarer
Postat av: Nathalie

Tjockis :$

@ 2011-01-09 @ 01:47:02

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • Om

    Min profilbild

    RSS 2.0