Nu är jag tillbaka!!

Nu ska jag försöka börja skriva här igen. men kan berätta lite om vad som har hänt under den tiden som jag inte har bloggar..

Julavslutningen

Våran klass började vid 10 tiden på morgonen och då hade vi julklapps utdelnining, hade sån hemlig tomte så det va inte många som visste vem man fick julklapp av men den som köpte till mig hade väldigt dålig smak. Fick gott och blandat fast sura och dom smakade inte så bra om man säger så, men Ibbe gillade dom så gav dom till honom istället. När alla hade fått sina julklappar kom treorna och våorna in till oss så delade vi in oss i grupper och gjorde någon musiktävling och om jag ska vara ärlig var inte det de roligaste vi gjorde den dagen. Det sista vi gjorde på dagen var att kolla på en musik grej som några klasser plus några lärare hade gjort. Några av dom som sjöng fva sjukt bra och andra inte lika bra, men lärarna va så dåliga så det blev roligt.. Sen blev det kaos när vi skulle på bussen för edt var minst 30 ungdomar som skulle på samtidigt och det är inte så att man ställer sig i kö och väntar snällt utan man kör med armbågar och knuffas för att komma först och få sittplats, sen blir det inte bättre när det var en idiot chaufför som hatade barn som körde bussen, var faktiskt några som fundera på att kapa bussen när busschauffören var borta men blev inte så.

Julafton
Den firades med familjen hemma hos pappa med massa julmat, Kalle Anka, paket och mys. Fick inte så många presenter men det har sina anledningar men lite av det jag fick var: pengar, presentkort, godis, body butter, biokort m.m

Middag hos Malin
Dagen innan nyår var jag, pappa, Emma, Ibbe och Mamma hemma hos Malin och hennes familj och käkade middag och delade ut dom sista julklapparna för de va inte med på Julafton. Var jätte mysigt och det var super god mat! Sen så fick jag ju träffa älskade Theo som jag inte träffat på super länge och fick leka lite med honom. Julklapparna som jag fick då var t ex presentkort, filmer, nagellack, örhängen m.m. Jag gick även egenom Malins fulla gaderob och hittade en tunika som jag hade på nyår.

 

Nyår
Då lagade jag och Alice middag så kom Josefin, Josefine och Rasmus dit och käka. Det blev kyckling med mozarella,salami, tomat och basilika och en sallad till det va super gott och till efterrätt chokladmouse. Efter det satt vi och snacka massa och spela spel och sen kom Julia och hennes kompisar en stund och vid tolvslaget gick alla ut och kolla på fyverkerierna och skålade.

 

Sen har det inte hänt så mycket mer som är intressant att skriva vad jag kommer på nu. Har umgåtts med mina underbara kompisar det mesta av lovet, varit i stan med Emma och Ibbe och köpt lite nya saker och bara tagit det lugnt.

Men idag har jag varit med Josefine och Fredrik större delen av dagen, suttit hemma i Josefines sjukt snygga lägenhet och snackat om allt och inget och drivit lite med en tjej från Fredriks mobil (a). Sen när Fredrik drog hem gick jagoch Josefine till Nodstan och köpte varsin varmchoklad och kanelbulle och sen gick vi till 4-gott för Josse skulle köpa godis innan jag åkte hem.

Och imorgon ska jag träffa underbara Julia som jag inte har träffat på super länge!! Vi ska kolla film, käka godis,ta massa kort, mysa och snacka om en skit rolig grej som vi förhoppningsvis ska göra till sommaren men kommer berätta mer om det längre fram!

 

Men nu tycker jag att jag ändå har skrivit ganska mycket så hoppas ni förlåter mig för den väldigt tråkiga pausen jag har haft men blir förhoppningsvis ändring på det!

 

En schleten jag just nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • Om

    Min profilbild

    RSS 2.0