Tankar..

Nu när allt det som har hänt i mitt liv har hänt har jag börjat fundera på hur mycket tid av sitt liv man lägger på att vara sur och ledsen.

Jag tycker inte att jag är en sån som blir sur för ingenting eller när jag väl blir sur så är jag inte sur länge, men nu när allt det här jobbiga händer så har jag märkt att en av mina kompisar, en som var en av mina bästa kompisar som jag har kännt i 10 år har försvunnit. Jag trodde aldrig att jag skulle sakna honom så mycket som jag gör, men det märker jag nu. Jag kunde prata om allt med honom men sen efter ett ganska töntigt bråk så slutade vi prata. Eller vissa grejer av bråket var töntigt men andra grejer sårade mig djupt, ja trodde aldrig han skulle vara den som förändrades bara för han flyttade men tydligen gjorde han det...

Jag skulle vilja bara glömma bort det här bråket bara för några dagar så vi kunde prata, men det är nog inte så lätt. Tror både han och jag har för mycket stolthet för att kunna ta det första steget, jag har försökt svälja min stolthet och skrivit , men han har inte svarat så varför ska jag kämpa om inte han gör det?
Folk som jag har pratat med säger att jag ska glömma honom men det är svårt, det är som att glömma 10 år av mitt liv, glömma några av de bästa minnena i mitt liv och det är att försöka glömma en bror... Det är nog många som vet vem jag pratar om men dom flesta som vet, vet också vad som har hänto hc dom som inte vet kan nog lätt ta reda på de.

Jag har svårt att prata med folk hur jag känner även dom som känner mig bäst vet inte allt, jag håller det hellre inom mig eller skriver det där ingen kan läsa. Det är ofta som jag stänger folk ute när jag mår dåligt eller drygar när någon hör av sig, jag vet att det inte är bra men det är nog lite av min försvarsmur som jag har runt mig.

Jag är inte en sån person som hatar allt och alla, visst att man kan ogillar folk men jag kan inte säga att jag hatar någon förutom en person men det är inget jag vill skriva ut för då kommer jag bara få massa skit från allt alla.

Men jag tycker alla ska fundera på hur mycket tid man lägger på att sura och försöka ändra på det, fast jag själv kommer nog inte göra det fast jag försöker...

Kommentarer
Postat av: ellenroman ♥

Stackars dig, jag hade också så med en kompis till mig,fast i detta fallet var det jag som flytta.. men det har löst sig:D

hur mår du idag ?


URL: http://ellenroman.blogg.se/ @ 2010-12-07 @ 19:19:03
Postat av: M

Besök gärna min blogg på www.moscoo.blogg.se

Tycker du om den? varför inte lägga till den på bloglovin då :)


URL: http://moscoo.blogg.se/ @ 2010-12-07 @ 21:35:58
Postat av: julia

finaste! :/ du har allt rätt.. !


URL: http://juliadarling.blogg.se/ @ 2010-12-13 @ 19:06:55

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • Om

    Min profilbild

    RSS 2.0