Tjejmiddag

Nu var det länge sen jag skrev som vanligt , men ni vet mina vanliga ursäkter så vi kör på dom idag med!
Men kan iallafall berätta lite om min helg som har varit.
Fredagen började med skolan väldigt kort sen åkte jag, Nathalie och Josefine och handla massa mat, sen tog vi bussen upp till Nathalie, gick den väldigt jobbiga vägen upp till henne med tunga saker och sen började städa, laga mat och göra i ordning oss direkt.
Sen vid sex tiden ungefär så gick vi och mötte Irma, Frida och Louise vid bussen och sen när vi kom hem igen åt vi Flygande jakob och kladdkaka, som var väldigt gott. Resten av kvällen spenderades med att spela singstar, kolla idol och någon annan film, och med att skratta , ta kort och snacka. Sen vid elva tiden så följde vi dom tillbaka till busshållplatsen i snön där dom skulle bli hämtade och sen när jag, Nathalie och Josefine kom hem igen knödde vi ner oss i Nathalies säng och kollade på film med godis och chips.

Lördagen började med att vi vakna runt tio tiden och kollade på en film igen sen gick vi ner och åt frukost eller lunch kanske man får kalla det, sen satta vi oss framför datorn en stund innan jag och Josefine skulle åka hem.
När jag kom hem tog jag det lugnt en liten stund och städa rummet innan jag blev hämtad av mamma, Emma och Ibbe, så åkte vi och köpte Thaimat innan vi åkte hem och åt framför tvn. Sen efter mate nsatte vi oss och spelade "Med andra ord" och hade lite familjemys. Var väldigt roligt och det kom upp lite små missar ibland speciellt från ibbe för det var första gången han spelade, några av hans missar var: Båtschake, Prinssesbulle och make (engelskt uttal). Det kanske inte är så roligt när man läser det så här men när man var med var det hur kul somhelst. Men dagen slutade iallafall med att jag satt och prata om allt och ingen med mamma i soffan och sen gick vi ut med Lykke innan vi gick och la oss.

Och till sist söndagen (idag) den började med att mamma väcker mig för att lyfta ner Lykke och hämta lite saker från mitt rum, menjag somna snabbt om igen och vaknade sedan av att hon kom in en stund snare igen för att ge mig mat för vi skulle tydligen åka efter någon timma. Så jag åt upp min frukost och satte på tvn sen gjorde jag mig iordning, följde med mamma ut på en snabb promenix med Lykke och sen åkte vi och hälsade på mormor några timmar. Efter det körde mammahem mig till pappa igen så nu är jag här. Det ända jag har gjort hemma är att ha små tråkigt framför tvn och datorn.

Men nu ska jag iallafall gå och lägga mig så jag orkar upp till skolan imorgon, märkte också att det här blev ett långt inlägg men det är väl bara bra nu när jag inte skrivit på ett tag?
Men gonatt iallafall så skriver jag förhoppningsvis imorgon!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • Om

    Min profilbild

    RSS 2.0